Wednesday, October 24, 2007

Πέντε plus

Το ζήτησε ο Αθήναιος.
Πέντε αγαπημένα μου αντικείμενα, που έχουν να κάνουν με τη μαγειρική.
Ζήτησε βέβαια και κάτι παραπάνω. Να δει "τα αγαπημένα μαγειρικά σκεύη ορισμένων που έχουν δηλώσει ότι μαγειρεύουν με τα παιδιά τους".
Να ενημερώσω λοιπόν πως ο γιος μου έχοντας μπει από καιρό στην όμορφη και φουρτουνιασμένη θάλασσα της εφηβείας, δεν μαγειρεύει πια μαζί μου. Όσο για την ιστορία με την ομελέτα, που μου ζητάς βρε Αθήναιε, τι να πω; Περάσαμε ήδη από το:
-Μαμά τρέχα να δεις, ο μπαμπάς πηδάει την ομελέτα.
στο μόλις χτεσινό,
-Μαμά κοίτα, πηδάω την ομελέτα.
Να μην εκθέσω λοιπόν τα άδυτα άλματα της οικογενειακής μας ζωής κι ας περιοριστώ στα ανωτέρω εκτιθέμενα είδη το οποία εγώ τα μετρώ τα ξαναμετρώ και τα βγάζω πέντε ακριβώς!
Δεν είναι τ' αγαπημένα μου. Είναι κάποια χρήσιμα εργαλεία, το καθένα με μία ιστορία πίσω του. Άλλοτε μου θυμίζουν μια κατάσταση, ένα ταξίδι, μια θητεία (όχι απαραίτητα στρατιωτική) κι άλλοτε πρόσωπα αγαπημένα.
Από δεξιά λοιπόν πάμε τρέχοντας:

1. Το προυσαλιό.
Από τ' αγαπημένα μου μαχαίρια. Κατασκευή στην Προύσα της Μικράς Ασίας. Ένας λεβέντης σεφ στην Πόλη, μας τάιζε 3-4 μέρες μ' ένα τέτοιο στο χέρι. Δεν τ' αποχωρίζονταν ποτέ. Μαχαίρι, σπάτουλα, μπαλτάς, ...κρέατα, λαχανικά... τυριά, πίτες, γλυκά.
Καρφωμένοι, πρώτο τραπέζι πίστα μπροστά στον πάγκο του με τον έφηβο, είπαμε να μη γυρίσουμε πίσω δίχως.
Ένας χαράκτης στο Μισίρ Παζάρ χάραξε τ' αρχικά μου. Τέτοια πετριά λέμε...

2. Ο οπινέλ
Χωρίς πολλά λόγια, ΤΟ σουγιαδάκι του σεφ.

3.Το τρομπάκι
Από τότε που το προμηθεύτηκα απολαμβάνω τα μπουκάλια με το κρασί μέχρι την τελευταία τους σταγόνα.

4. Το ιγδίον
Φρόντισε η φίλη μου η Μάτζικα να έχω το καλύτερο.

5. Η μαγική κουτάλα
Απίστευτο κι όμως αληθινό. Τσαρουχάτη, με μια μικρή μυτούλα αντί για το συνηθισμένο στρογγυλό, μαζεύει τη σάλτσα μέχρι τον πάτο της κατσαρόλας, κι αυτό για το γιαχνί είναι μεγάλη υπόθεση. Το ξυλοπελέκησε μπροστά στα μάτια μου τούρκος μάστορας στην Ασιατική μεριά της Πόλης.

Υ.Γ. Τα δυο τελευταία με το χαραγμένο Β.Ν., δεν μου απονεμήθηκαν από την ευγνωμονούσα πατρίδα. Τα απαλλοτρίωσα!
Α, και δεν υπηρέτησα επί βασιλέως. Απλά ο μπερκέτης μεγαλειότατος είχε παραγγείλει πολλά και φεύγοντας ήταν τα μόνα αντικείμενα από τη "βασιλική περιουσία" που διασώθηκαν στα χέρια ημών των ναυτών, ως το λυκαυγές της δεκαετίας του '80.

Σημείωση:
Σε τούτο το παιχνίδι καλώ να ανταποκριθούν αν το επιθυμούν:
Ο kopoloso
Η Άσπα
Ο Κ.Κ.Μοίρης
Ο Βαλιακαλντίτης σκύλος
Ο Ν.Γ.Ξ.
Η πρόσκληση δεν αφορά απαραίτητα αντικείμενα που έχουν σχέση με τη μαγειρική.

Labels:

24 Comments:

Blogger fevis said...

Καλά... Μου πήρε ένα τέταρτο να καταλάβω πως το ιγδίον είναι το γουδί... (Είναι, δεν είναι?)

October 24, 2007 6:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

5 αγαπημένα αντικείμενα που έχουν να κάνουν με τη μαγειρική ;
δεν με ποτίζατε με 5 μπουκάλια ξύδι καλίτερα...

πω...πω..

(ο τραβάτε με κι ας κλαίω)

October 24, 2007 8:01 PM  
Blogger dimitris-r said...

@fevis.
Εμ, έλα μου ντε που δεν είναι.
Σιγά μη σου έβαζα κάτι τόσο εύκολο.
Ιγδίον είναι το ...μικρό γουδάκι!

@k.k.m.
Έβαλα τα πράγματα στη θέση τους ακριβώς κάτω από την πρόσκληση.
Σε πέθανα ε;

October 24, 2007 10:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

κακό πράγμα να μη διευκρινίζεις τα πάντα στην ώρα τους
μάτι δεν έκλεισα χτες
τώρα οκ , τσάμπα ήπια τον πικρό καφέ πρωινάτικα

πέντε , έ ;

October 25, 2007 9:20 AM  
Blogger kanataki said...

σήμερα με βοηθήσατε να μάθω άλλες πέντε λέξεις


υγ θα με κάνετε σοφή έτσι όπως πάτε!
υγ ασε που ανατρίχιασα με τις ιστορίες που καλύπτουν με μυστήριο κάθε μαγειρικό σκεύος
υγ βρε λες να έχω μέσα μου κρυμμένη (καλά) μια μεγάλη μαγείρισσα???

October 25, 2007 11:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

Κανένα πρόβλημα. Πέντε θέλετε; Δεκαεπτά έχω, αλλά μόνο έξι θα σας πω.
(σε λίγο όμως)

October 25, 2007 1:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

Τιμή μας, φίλε που δείξατε το γουδί μας.
Ωραία είναι που εκεί στις Μυκόνους υπάρχει κάτι μετην ενέργειά μου. Μ' έβαλες σε σκέψεις.
Κάπως έτσι γράφουν ιστορία οι παρέες Μητσούλη...
Αει στο καλό, συγκινήθηκα.

Να δούμε πότε θα φωτογραφήσω εγώ τα δικά μου.

October 25, 2007 1:35 PM  
Blogger Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα said...

Οι προδότες στο Ιγδίον!

Εχμ... φχαρ'στώ για την πρόσκληση αλλά εμένα το αγαπημένο μου μαγειρικό σκεύος είναι το ... τηλέφωνο!
Παίζει αυτό;

October 25, 2007 2:51 PM  
Anonymous Anonymous said...

Θύμησέ μου να αρνηθώ να φάω ομελέττα από τα χεράκια σου... ;^)

October 25, 2007 3:43 PM  
Blogger Γεώργιος Χοιροβοσκός said...

Χρόνια Πολλά Μεσιέ Ντιμιτρίς:)

October 26, 2007 12:58 AM  
Blogger zepos said...

ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ Δημητρό!

October 26, 2007 8:45 AM  
Anonymous Anonymous said...

ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΛΗΜΕΡΑ

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΕ ΧΑΙΡΟΝΤΑΙ: Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΟΥ, ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΣΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΣΟΥ.

ΜΠΛΓΚΜΓΡΣ

October 26, 2007 9:42 AM  
Blogger 7Demons said...

Καλημέρα φίλτατε και ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ για την εορτή σας!!!
:-))

October 26, 2007 10:17 AM  
Blogger Librofilo said...

Φίλτατε,χρόνια πολλά.Να είσαι πάντα καλά και έτσι δημιουργικός.

October 26, 2007 10:21 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ωραία τα σύνεργα, γλυκά όμως δεν βλέπω!

Πολύχρονος, γερός και ευτυχισμένος. Να χαίρεσαι και να σε χαίρονται όσοι σε αγαπάνε. :^)

October 26, 2007 10:37 AM  
Blogger dimitris-r said...

Ευχές;
Αυτό ότι θα μπορούσε να συμβεί και e-λεκτρονικά το είχα ξεχάσει.
Να 'στε καλά αγαπητοί, όλοι σας.
Θα ανεβάσω ένα καλό (μιλάμε για αποκλειστικότητα με πολύ οίνο κερδισμένη από εμού του ιδίου του ...καρβουνιάρη) επετειακό κάποια στιγμή, που πολύ το 'χω άχτι και θα επιστρέψω σε κατ' ιδίαν σχολιασμό άλλη ώρα.
Τώρα πάω Ιανό να φορτώσω και τα λέμε.
Α, και το βράδυ μου έχουν τάξει ένα ταβερνείο κάπου στα Πετράλωνα, γεγονός που συγκίνησε ιδιαίτερα τη φίλη μου την Αλέτα που έρχεται άρον άρον από την Άπω Ανατολή μέσω Άμστερνταμ.

October 26, 2007 12:10 PM  
Blogger witchofdaffodils said...

πολύχρονος, να σας e-χαιρίμαστε :)

October 26, 2007 3:14 PM  
Blogger kanataki said...

να σας χαιρόμαστε!

October 26, 2007 3:33 PM  
Blogger ΔΙΟΝΥΣΟΣ said...

Χρόνια πολλά και καλά, νάστε νόστιμος πάντα σε όλα σας τα κατορθώματα.

October 26, 2007 11:16 PM  
Blogger Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα said...

Δημήτρη, χρόνια πολλά, βρέι και καλά μαγερέματα!
Να ποθάνουν οι χοληστερίναι!

October 27, 2007 2:38 PM  
Blogger mamaloukas said...

xronia mas polla synonomate!

October 27, 2007 5:44 PM  
Blogger dimitris-r said...

kkm.
Ευχαριστώ για τα σπάνια αντικείμενα και για την ανταπόκριση.

τσαπερδόνα.
Όλες έχετε βαθειά μέσα σας μια μαγείρισσα καλά κρυμένη. Στόχος δικός μας είναι να βγάλουμε αυτή τη μαγείρισσα έξω. Από κει και πέρα κάποιοι μένουν με τη μαγείρισσα κι άλλοι συνεχίζουμε την εξερεύνηση.

@κοπολοζο.
Σκίσατε με τα 6-7 σας. Αντέχουμε πάντως και για τα υπόλοιπα δέκα. Τα κρεμαστράκια κουρτινολουκάνικων ...όλα τα λεφτά.

@ματζικα.
Δικιά μας η χαρά.

@σκυλοβαλιακάλντη.
Είπαμε αντικείμενα, ας είναι και μόνο η φωτογραφική σας!
Άειντε....

@μπαμπάκης.
Θα μείνω με την απορία όσο αφορά στην ομελέτα.
Γλυκά δεν κατέχω. Έχω παραδώσει στον έφηβο τα θερμόμετρα και τις μεζούρες.

@Χοιροβοσκός, Άχταπος, Μπλογκομάγειρος, 7δαιμόνοι, Λιμπρόφιλο,
Ευχαριστώ σας πολύ πολύ.

October 27, 2007 7:02 PM  
Blogger dimitris-r said...

@witch of daffodils,
skylovaliakalntis,
tsaperdona,
dionyssos
Ευχαριστώ για τις ευχές σας πολύ!

@Μαμαλούκας.
Δημήτριε ναι, να μας χαίρονται για πολλά χρόνια ακόμα.

October 28, 2007 3:04 AM  
Blogger Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα said...

http://valiacaldadog.blogspot.com/2007/05/blog-post_5275.html

October 29, 2007 2:30 PM  

Post a Comment

<< Home