Friday, December 01, 2006

Αέρας κοπανιστός

Του κάνω τον πονηρό πότε-πότε. Η αλήθεια είναι ότι μου άρεσε ως τώρα. Πλέον, ολοένα και συχνότερα, η τάπα που τρώω κλείνει το σκορ υπέρ του.
Έχει αρχίσει και δεν μ’ αρέσει!
-Το ξέρεις ότι πρέπει να τρώμε φυτικές τροφές για να παράγουμε την απαραίτητη ενέργεια που θα μας κρατήσει ζωντανούς;
-Μπα κι εσύ που το ξέρεις;
-Το γράφει ο Γραμματικάκης στην «Αυτοβιογραφία του φωτός».
-Για να δώ!
-Ορίστε (σελ. 295):
«...Με τη φωτοσύνθεση τα πράσινα φυτά μετατρέπουν το ηλιακό φως σε χημική ενέργεια. Η ενέργεια αυτή αποθηκεύεται και προσλαμβάνεται από τα ζώα (κι εμάς μαζί αν δεν το κατάλαβες) μέσω της τροφικής αλυσίδας: είτε κατευθείαν από τα φυτά είτε έμμεσα, αφού η τροφή τους αποτελείται από άλλα, φυτοφάγα ζώα...»
-Ωραία, ψήσε μου τώρα μια μπριζόλα!
-Φασολάκια πράσινα γιαχνί παραγωγή του παππού, δίχως λιπάσματα και αηδίες, μπόλικο κρεμμυδάκι χοντροκομμένο όπως σ΄αρέσει, πατατούλες Νάξου και μυρωδάτο μπελτέ του συνεταιρισμού της Σαντορίνης. Θα φας και τυρί φέτα βαρελίσια όση θες, με αγουρόλαδο Μεσσήνης και ρίγανη από το Μόδι... και μανταρίνια «Κλημεντίνη» στο τέλος.
-Βρε βάλε μια μπριζόλα, το λέει κι ο Γραμματικάκης, ή μήπως θα μου πεις πως είναι σαρκοφάγο το μοσχαράκι; Τίγκα στην αποθηκευμένη ενέργεια είναι... Ξέρω εγώ που σου λέω.
-Όχι θα φας φασολάκια. Να, δες και η Μάρω κι εγώ κι η μάνα σου φασόλια τρώμε!
-Αέρα κοπανιστό τρώτε!
-Μπα; Κι από πότε το γιαχνί παρακαλώ, ένα τέτοιο γιαχνί... «αέρας κοπανιστός»;
-Και να ‘τανε μόνο το γιαχνί; Όλα γύρω μας εν τέλει «αέρας κοπανιστός» είναι!
-Εμ, βέβαια για σας τα σαρκοφάγα, ό,τι δεν είναι κρέας είναι «αέρας κοπανιστός».
-Μα και η μπριζόλα μια από τα ίδια είναι.
-Δηλαδή; Για ξηγήσου:
-Να ξηγηθώ! Βλέπεις την οθόνη του υπολογιστή;
-Τη βλέπω...
-Αν η οθόνη είναι ο πυρήνας ενός ατόμου σε μεγέθυνση, τότε ξέρεις που πρέπει να βρίσκονται τα ηλεκτρόνια;
-...
-Ίσα με τη Σύρο! Και ξέρεις τι σημαίνει αυτό;
-...
-Ότι από δω ως τη Σύρο, είναι κενό όπως κι όλο το γύρω-γύρω. Το 85% όλων των πραγμάτων που μας περιβάλλουν είναι κενό... Το απόλυτο κενό! Κατάλαβες τώρα γιατί και τα φασολάκια είναι αέρας; «Αέρας κοπανιστός» όπως και η μπριζόλα βέβαια, αλλά κι εσύ και η μάνα μου κι η αδελφή μου... όλα!
-Άρα κι εσύ!
-Ναι, με τη μόνη διαφορά ότι εγώ το ξέρω, ενώ εσύ κακομοίρη μου τρως αέρα κοπανιστό και το παίζεις και πολύ γκουρμέ τύπος!

Η αλήθεια είναι –να το ομολογήσω εδώ- ότι δεν κατάλαβα αμέσως την μπηχτή. Ούτε κι όταν ξεσκόνισα το βράδυ τη Χημεία της Β’ Γυμνασίου των κ.κ. Γεωργιάδου, Καφετζόπουλου, Πρόβη, Σπυρέλλη. Χηνιάδη του Ο.Ε.Δ.Β.
Για ένα ωστόσο ήμουν σίγουρος: όσο έχανα εγώ, τόσο κέρδιζε έδαφος η αναγκαιότητα της γνώσης μέσα από το σχολείο -που πέρασε φεγγάρι απαξίωσης- κι ας είναι ο λόγος προσώρας για να ...ταπώνεις τον πατέρα σου.
Κι αυτό λίγο δεν είναι!

Labels:

12 Comments:

Blogger John D. Carnessiotis "Asteroid" said...

Καλώς ήρθατε στο blogοπεδίο των εποικοδομητικών διαλόγων...
Εγώ μαζί σας στο θέμα της μπριζόλας!.. (Εσείς υπεραμύνεσθε της μπριζόλας, έτσι:)
:-)

December 02, 2006 11:56 AM  
Anonymous Anonymous said...

Να και κάτι ευχάριστο. Και ύστερα
σου λένε ότι στα σχολεία τα παιδιά
δεν μαθαίνουν γράμματα.
Ευχάριστο επίσης είναι να διαπιστώνεις ότι οι έφηβοι κρατούν τη φλόγα της γνώσης αναμμένη και ασίγαστο το πάθος για τη γνώση.(Όπως και για τις μπριζόλες).
Άλλη φορά όμως,που δεν θα τρώει το φαί και θα ζητάει μπριζόλες,κόλα τον στο τοίχο λέγοντας του για την "κρίσιμη τιμή" της μέσης πυκνότητας
του Σύμπαντος.
Αφού μελετήσεις καλά τον Γραμματικάκη, πές του ότι η ύπαρξη
της σκοτεινής ύλης στο σύμπαν είναι
πλέον σχεδόν βέβαιη.Και από ότι φαίνεται είναι δέκα φορές περσότερη
από την ύλη που μπορούμε αντιληφθούμε.
Αυτό, αφ΄ενός σημαίνει ότι δεν είναι
και τόσο αραιά τα πράγματα στο σύμπαν. Αφ΄ ετέρου ότι, η μέση πυκνότητα του σύμπαντος είναι πολύ μεγαλύτερη από την "κρίσιμη τιμή".
Οπότε μιλάμε για ένα σύμπαν "κλειστό", το οποίο μοιραία κάποια στιγμή θα αρχίσει να συστέλλεται,
ως που όλη η ύλη και όλη η ενέργεια
του, θα καταλήξει να συμπυκνωθεί σε ένα και μόνο απειροελάχιστο σημείο.
Η Μεγάλη Σύνθλιψη δηλαδή, κατά το
Μεγάλη Έκρηξη. Και τότε να δεις
στριμωξίδι.
Τώρα, αν δεν τον πείσεις και μ΄αυτά
τα θολά (ομολογουμένως) επιχειρήματα,
τότε μίλα του για την κρίσιμη τιμή
της μπριζόλας.

December 02, 2006 12:09 PM  
Blogger dimitris-r said...

Εγώ αγαπητέ μου Αστεροειδή υπεραμύνομαι ενός πιάτου καλομαγειρεμένου φαγητού αν υποθέσουμε ότι πρέπει να υπεραμυνθώ κάτι.
Όσο για την μπριζόλα... με όλα της τα ζουμιά παρακαλώ.
Το άτομο όμως και δεν αναφέρομαι εδώ στην μονάδα ύλης, αλλά στο ομοτράπεζό μου άτομο, είναι καρατσεκαρισμένο ότι για ό,τι και να μίλαγε, ο πυρήνας θα ήταν μια μπριζόλα (ζουμερή επίσης!)

Κωστή μου, με τσεκάρεις για να δεις αν διάβασα το βιβλίο που μου χάρισες; Δεν πρόλαβα παρά κάτι χαϊδέματα να του κάνω, κυρίως όπως βλέπεις για να εμπλουτίσω το οπλοστάσιο των επιχειρημάτων μου έναντι εκείνων του συμπυκνωμένης πυκνότητας αμφισβήτησης εφήβου.
Λες να του μιλήσω για το σύμπαν;
Μ' έχει που μ' έχει... μη με στείλει για βρούβες στο διάστημα φοβάμαι!

December 02, 2006 2:18 PM  
Blogger NinaC said...

Αντώνης - Μάγειρας: 48525924 - 0

χεχεχε...

December 03, 2006 12:03 PM  
Blogger dimitris-r said...

Προσπαθώ να αποκωδικοποιήσω το σχόλιο.
Δεν πιστεύω να δίνεις το τηλέφωνό σου στον Αντώνη, έτσι;
:-)
Να μη σου πω ότι τελευταία περνά και μια φάση ...Ηρακλή Πουαρώ και άλλων αστυνομικών δαιμονίων!

December 03, 2006 2:06 PM  
Blogger NinaC said...

Τς τς τς.... Σκορ είναι καλέ!
Μα για ποιά με περάσατε, να δίνω το τηλ. μου στο παιδί???

Εξάλλου, τα γούστα μου είναι πολύ κατώτερα του βλασταριού σας!

:ρρρρ

Όσο για τη φάση με τα αστυνομικά, εγκρίνω και επαυξάνω!

December 03, 2006 9:04 PM  
Blogger alzap said...

Απελευθερώστε τη μπριζόλα.
ΑΜΕΣΩΣ!!!

December 04, 2006 12:31 AM  
Anonymous Anonymous said...

Πεντ' έξι ακόμα τέτοιες συζητήσεις με τον προέφηβο, κι αφήστε με να προβλέψω τη συνέχεια:

Μπαμπάς: Αυτό που σου λέω εγώ!
Προέφηβος: Μήπως θα ήθελες να επαναδιατυπώσεις τις απόψεις σου; Σου θυμίζω ότι πλέον, έχω και γω δικό μου blog...

(κυκλοφορεί και σε γελοιογραφία)

December 04, 2006 9:25 AM  
Blogger dimitris-r said...

Καλώς τα, τα δικά μας παιδιά!

@ c.d. Χαμόγελο, πλατύ!

@ alzap. Οργανώστε την αντίστασή σας. Διαμαρτυρηθείτε! Μαζέψτε υπογραφές... τώρα που γυρίζει.

Η μπριζόλα παραμένει στον πυρήνα της επιθυμίας του. Άρα κι εσύ ακόμα μπορείς να του κάνεις το τραπέζι. Μόνο μην ξεχαστείς στο ψήσιμο!

@Λουΐζα, αν υποψιαστώωωω, θα πεθάααανω!

December 04, 2006 5:56 PM  
Blogger landlord45 said...

Αυτά τα κόλπα με τις μπριτζόλες δεν είναι τίποτε.

Εγώ , για παράδειγμα , μόλις χτες έμαθα πως "το μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης" ανήκει στην Τροπική Ζώνη.
...............
"Μα αφού το πε η δασκάλα μου και το πρόσθεσε με κόκκινο στο διαγώνισμα , εσύ γιατί επέμενες χτες πως η Τροπική Ζώνη δεν είναι ίδια γειτονιά με την Ευρώπη ; "
................
Τα χάσαμε τα παιδιά μας.
................
Εμένα τα δικά μου ήδη με θεωρούν απατεώνα του κοινού ποινικού δικαίου .Προχτές ήδη συνέλαβα ψιθύρους στο δωμάτιο του μεγάλου όταν ζητούσαν από τη μάνα τους "δείξε μας τώρα το πτυχίο του
, βγαλτο απ την κορνίζα και τη ντουλάπα και δειξτο μας"
..................
Γ@μω τους Τροπικούς μας γ@μώ...

December 05, 2006 1:48 PM  
Blogger dimitris-r said...

Δεν ξέρω δεν απαντώ.
Ο δικός μου πάντως, που τον ενημέρωσα, αν ξανακούσει κάτι τέτοιο λέει πάει για κούρεμα.

Ποιο DVD παιρνει η δασκάλα; Να της προτείνετε εκείνο του Βήματος... είναι πιο αξιόπιστο!

December 06, 2006 12:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

Mi se piasei kaimene mou kanenas loksiggas me ton poli aera kai blepo ton Antonaki na anatrexei se bibliografia tou tipou:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=2299306&dopt=Abstract

gia na se therapeusei...

Ta sebi sti blogooikogeneia (opa, opa, opaaaa....)

December 12, 2006 11:02 PM  

Post a Comment

<< Home